
Pronalazak prvog zimskog pneumatika
Prvi zimski pneumatik pod nazivom ,,Kelirengas” je izumljen u Finskoj već 1934; međutim, koristio se samo za kamione i autobuse. Dve godine kasnije se pojavio pneumatik za putnička vozila pod nazivom ,,Nokian Hakkapeliitta” koji je započeo revoluciju na polju bezbednosti saobraćaja za vreme zimskih meseci. Danas se zimski pneumatici koriste gde god postoji zimsko godišnje doba. Preko 700 miliona zimskih pneumatika se danas kotrlja putevima, ali je to 1930-ih bio revolucionarni korak napred.
Najznačajnija odlika originalnih zimskih pneumatika bila je duboka šara- u to vreme je vožnja po snegu bila normalna pojava. Postepeno su putevi počeli da se održavaju i glačaju. S toga su pneumatici morali da budu odgovarajući za vožnju po ledu, utabanom snegu, kao i po asfaltu. Iz tog razloga se pojavila potreba za specijalnim smesama i daljim inovacijama. Godine 1961. uvedena je prva kramponka sa ekserima pod nazivom ,,Kometa-Hakkapeliitta”. Ova vrsta pneumatika je odmah postala popularna širom sveta kada je pomogla finskim vozačima relija da 1960-ih više puta izdominiraju na Monte Karlo reli trkama. 1970-ih godina razvijena je i predstavljena nova verzija pneumatika bez eksera.
Razvoj i uspeh
Danas se razvijaju različite verzije zimskih pneumatika za različita tržišta, uzimajući u obzir lokalne potrebe, kao što su klimatski uslovi, stanje na putevima i njihovo zimsko održavanje. Poslednja generacija ,,Nokian Hakkapeliitta” pneumatika dostigla je 2013 godine svetski rekord za najbrži automobil na ledu, dostigavši brzinu od 335,713 km/h po zaleđenom jezeru. Ovaj rekord je postignut zahvaljujući ,,Nokian Hakkapeliitta 8” kramponki sa ekserima 255/35 R20. Zahvaljujući stalnom tehnološkom napretku, ,,Nokian Tyres” su 2014. predstavile prvi prototip kramponki sa ekserima na uvlačenje omogućavajući vozačima da koriste eksere samo kada su im potrebni. U Evropi je dostupna nordijska kramponka bez eksera ,,Nokian Hakkapeliitta R2” koja je pogodna za ekstremne uslove puteva pokrivenih snegom i ledom. Zato nju u mnogim zemljama koristi služba za pomoć na putu. Povrh svega toga je prvi zimski pneumatik u svetu A klase. ,,Nokian Tyres” premium pneumatici se uspešno prodaju u preko 50 zemalja širom sveta.
Hakkapeliitta – Hakkaa päälle!
Postoji nekoliko priča o istoriji imena ,,Hakkapeliitta”. Finski konjanici koji su u 17. veku služili u švedskoj vojsci su se zvali ,,Hakkapeliittas”. Konjanici bi u toku marša uzvikivali svoj legendarni uzvik pri borbi ,,Hakkaa päälle!” (Sravnjajte ih sa zemljom!). Slično se i ,,Nokian Hakkapeliitta” zimski pneumatik više od 80 godina borio sa zahtevnim uslovima na putevima.
Slike u visokoj rezoluciji za medijske potrebe su dostupne na:
www.nokiantyres.com/hkpl-photos
Još slika, uključujući i istorijske ,,Hakkapeliitta” pneumatike možete pronaći ovde:
www.nokiantyres.com/hakkapeliittastory
Istorija kompanije ,,Nokian Tyres”- proizvođač zimskih pneumatika preko 80 godina:
Video: https://youtu.be/GvJijBhKtRs ,
,Nokian Hakkapeliitta 8”: Svetski rekord za najbrži automobil na ledu, 335,713 km/h:
www.nokiantyres.com/innovation/testing/fastest-on-ice/fastest-on-ice-2013/
Kontakt
Za dodatne informacije obratite se:
Jaroslav Nálevka, PR menadžer McCann Prag,
00420 725 865 874, jaroslav.pr@mccann.cz
Zuzana Michalová, Specijalista za marketing i komunikacije Nokian Tyres CE,
00420 603 578 855, zuzana.michalova@nokiantyres.com