Nokian Tyres svoju 120. godišnjicu slavi kao pionir u industriji pneumatika. Inovativni proizvodi, brend koji uživa poverenje i posvećenost zadovoljavanju potreba klijenata obezbedili su čvrstu tržišnu poziciju najsevernijem proizvođaču pneumatika na svetu. Za 120 godina kompanija je izrasla u proizvođača svetske klase koji je okrenut budućnosti, osavremenjen i spreman da ugrabi prilike koje pruža promenljivi svet.
– Ponosni smo na svoje korene i snažno nasleđe tehnološkog pionira, visokog kvaliteta i duha modela „Hakkapeliitta”. Kao eksperti za savladavanje teških uslova, već decenijama promovišemo i omogućavamo bezbednu vožnju. To je dobra osnova za izgradnju još uspešnije priče zajedno sa našim zaposlenima, klijentima i partnerima, kaže Hile Korhonen, predsednica i generalna direktorka kompanije Nokian Tyres.
Faze razvoja kompanije Nokian Tyres pružaju uvid u upečatljivu priču o istorijatu industrije gume u Finskoj. Osnovana 1898. godine pod imenom „Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö”, kompanija je proizvodila kaljače, gumene zaptivke, razne vrste creva, policijske palice, a kasnije, gume za bicikle. Proizvodnja automobilskih pneumatika pokrenuta je početkom 1900-ih godina, u korak sa porastom broja automobila.
Prvi stvarni prodor u industriju pneumatika za Nokian Tyres desio se 1934. godine kada je kompanija proizvela prvi zimski pneumatik na svetu, model „Kelirengas”. Dve godine kasnije, kompanija je proizvela prvi model zimskog pneumatika „Hakkapeliitta” koji je otvorio vrata razvoja i međunarodnog tržišta. Nokian Hakkapeliitta je vodeći brend zimskih pneumatika već više od 80 godina.
Modernizujemo se za budućnost
Danas je Nokian Tyres najprofitabilnija kompanija u svojoj grani industrije; zapošljava 4.600 radnika širom sveta i ostvaruje godišnji neto prihod od prodaje od oko 1,6 milijardi evra. Proizvodi kompanije se već prodaju u gotovo 60 zemalja. Veliki trendovi poput novih oblika pokretljivosti, digitalizacije i klimatskih promena postavljaju izazove pred ovu industriju ali istovremeno pružaju nove i interesantne prilike za rast.
– U vrhu industrije možemo ostati jedino uz konstantan razvoj i modernizaciju. To podrazumeva, na primer, širenje van tradicionalnog tržišta zimskih pneumatika i ulaganje u usluge koje omogućavaju još jednostavniju brigu o pneumaticima. Nameravamo da nastavimo svoj sistematski i održivi rad na razvoju inovativnih rešenja i da zadržimo sposobnost da se brzo i fleksibilno prilagođavamo promenama oko nas, kaže Korhonen.
Nokian Tyres takođe modernizuje izgled svog brenda u cilju obeležavanja godišnjice. Obnovljeni izgled brenda oličava dug istorijat kompanije, održivo poslovanje i nordijske vrednosti.
Proputujte kroz istorijat kompanije Nokian Tyres
Pogledajte video: 120. godišnjica kompanije Nokian Tyres
Preuzmite slike vezane za istorijat pionira industrije pneumatika